V září letošního roku nastala velká změna. Facebook nadále nebude penalizovat reklamní příspěvky, jejichž obrázky obsahují větší množství textu. Kam nás to zavede?
Dlouhá léta byl Facebook přesvědčen, že by obrázky neměly obsahovat text. Nebylo to proto, že by reklamní obrázky s textem byly neúspěšné, naopak. Pro jejich velkou úspěšnost jimi byl Facebook zaplaven. Ten ve snaze chránit své uživatele zavedl pravidla a omezení, která buď přímo znemožnila publikovat reklamní příspěvek s větším množstvím textu, nebo často výrazně snížila jeho dosah.
Nejprve bylo poměrně jednoduché pravidlo 20 % textu, kdy Facebook namaloval přes váš obrázek bloky 5x5 a pokud více jak 5 z nich obsahovalo text, příspěvek zamítl.
Pravidlo bylo upraveno a od roku 2016 začal Facebook omezovat dosah příspěvku. Platilo, že čím více textu obrázek obsahuje, tím méně se bude reklama zobrazovat. Toho docílil zavedením čtyř kategorií (OK, Low, Medium a High), podle kterých množství textu vyhodnocoval.
Novinkou je, že Facebook již nebude penalizovat reklamy, jejichž příspěvky mají více textu. Stále však doporučuje dodržovat pravidlo méně jak 20 % textu v obrázcích, protože na základě mnoha výzkumů a analyzování zpětné vazby vyhodnotil, že reklamy s menším množství textu fungují lépe.
Takto vypadá ideální reklamní příspěvek dle Facebooku:
Systém reklam se snaží podobnými směrnicemi maximalizovat užitek pro lidi i pro firmy. Skutečnost, že byli marketéři doposud nuceni publikovat designově čisté příspěvky, současně určitě přispěla k budování celkového designu a image prostředí Facebooku. Kdy namísto nekonečných inzerátů, člověk najednou viděl krásné a poutavé fotografie či grafické obrázky.
O tom, proč Facebook zrovna nyní zrušil tyto restrikce, můžeme polemizovat. Možná věří, že si uživatelé na současnou podobu reklamy zvykli již natolik, že bude v zájmu marketéru pokračovat v současném trendu. Nyní však máme rozvázané ruce, takže uvidíme co nám přinese budoucnost. Určitě se najdou tací, kteří budou chtít nově nabytou svobodu otestovat.
Foto: pixabay.com