Dostmedia
Poptejte nás

Jak založit Facebookovou stránku?

Založit si Facebookovou stránku je velmi jednoduché. Přesto můžeme vidět na mnoha profilech začátečnické chyby. Vyberte si správný profilový obrázek a podívejte se na základní prvky FB stránky.

Nejprve se přihlaste na Facebook. Vpravo nahoře klikněte na tlačítko „Vytvořit“. Vyberte možnost vytvořit stránku a klikněte. V dalším kroku máte na výběr ze dvou možností. Vyberte typ FB stránky, který sedí nejvíce pro vaše účely a podnikání.

.

Výběr fotografie, která zaujme

Důležité je vybrat správně profilovou fotografii. To je první, co ostatní uvidí. Vkládejte zdařilou fotku nebo logo, která vás charakterizuje, působí pozitivně a dodržte velikost 180x180 pixelů. Fotografie by měla být ostrá a čistá. Při tvorbě firemních stránek lze použít logo firmy. To zvolte v případě, že nechcete stránku příliš spojovat s vlastní osobou, je vás více, nebo si chcete zachovat soukromí. Pamatujte, že logo musí mít stejné parametri jako klasická profilová fotografie.

Úvodní fotografie – cover foto

Úvodní fotografie dokresluje celou tvář FB stránky. Při tvorbě úvodní fotky mějte na paměti, že se zobrazuje různě na počítači a smartphonu. Počítač ji zobrazí 820x312 pixelů a smartphone 640x360 pixelů, tam záleží i na velikosti smartphonu. Minimální velikost pro úvodní fotku je 399x150 pixelů. Fotografie má prezentovat nejlépe vás a vaši tvorbu, jen tak zaujme. Úvodní fotografii můžete doplnit o text, který vysvětlí, co přesně děláte a proč vás mají lidé sledovat. Na cover foto můžete přidat i vlastní logo a nebo celou úvodní fotografii pojmout jako prezentaci fotek a nebo video.

Volba uživatelského jména

Při volbě uživatelského jména nepoužívejte dlouhý název a raději vymyslete zkratku, kterou si lidé snadno zapamatují. Vaše uživatelské jméno se promítne i do odkazu na vaši FB stránku. Lze zvolit stejné uživatelské jméno, jako název blogu a FB stránky. Sdělte svým fanouškům svůj příběh a pečlivě vyplňte kolonku příběhu. Sdělte všem, co děláte a proč to děláte. Zdůrazněte to nezajímavější.

Call-to-action tlačítko

Facebook umožňuje nastavení call-to-action tlačítka, které vyzývá vaše fanoušky k vámi vybrané interakci. Vyzvat můžete k napsání zprávy nebo emailu, odkázat na váš e-shop nebo na aplikaci. Vpravo nahoře je „Otestovat tlačítko“, kde jej lze upravit a nastavit třeba získání zpráv.

 

crossmenuchevron-downarrow-up