Založit si Facebookovou stránku je velmi jednoduché. Přesto můžeme vidět na mnoha profilech začátečnické chyby. Vyberte si správný profilový obrázek a podívejte se na základní prvky FB stránky.
Nejprve se přihlaste na Facebook. Vpravo nahoře klikněte na tlačítko „Vytvořit“. Vyberte možnost vytvořit stránku a klikněte. V dalším kroku máte na výběr ze dvou možností. Vyberte typ FB stránky, který sedí nejvíce pro vaše účely a podnikání.
.
Důležité je vybrat správně profilovou fotografii. To je první, co ostatní uvidí. Vkládejte zdařilou fotku nebo logo, která vás charakterizuje, působí pozitivně a dodržte velikost 180x180 pixelů. Fotografie by měla být ostrá a čistá. Při tvorbě firemních stránek lze použít logo firmy. To zvolte v případě, že nechcete stránku příliš spojovat s vlastní osobou, je vás více, nebo si chcete zachovat soukromí. Pamatujte, že logo musí mít stejné parametri jako klasická profilová fotografie.
Úvodní fotografie dokresluje celou tvář FB stránky. Při tvorbě úvodní fotky mějte na paměti, že se zobrazuje různě na počítači a smartphonu. Počítač ji zobrazí 820x312 pixelů a smartphone 640x360 pixelů, tam záleží i na velikosti smartphonu. Minimální velikost pro úvodní fotku je 399x150 pixelů. Fotografie má prezentovat nejlépe vás a vaši tvorbu, jen tak zaujme. Úvodní fotografii můžete doplnit o text, který vysvětlí, co přesně děláte a proč vás mají lidé sledovat. Na cover foto můžete přidat i vlastní logo a nebo celou úvodní fotografii pojmout jako prezentaci fotek a nebo video.
Při volbě uživatelského jména nepoužívejte dlouhý název a raději vymyslete zkratku, kterou si lidé snadno zapamatují. Vaše uživatelské jméno se promítne i do odkazu na vaši FB stránku. Lze zvolit stejné uživatelské jméno, jako název blogu a FB stránky. Sdělte svým fanouškům svůj příběh a pečlivě vyplňte kolonku příběhu. Sdělte všem, co děláte a proč to děláte. Zdůrazněte to nezajímavější.
Facebook umožňuje nastavení call-to-action tlačítka, které vyzývá vaše fanoušky k vámi vybrané interakci. Vyzvat můžete k napsání zprávy nebo emailu, odkázat na váš e-shop nebo na aplikaci. Vpravo nahoře je „Otestovat tlačítko“, kde jej lze upravit a nastavit třeba získání zpráv.