Pokud používáte Instagram pro marketingové účely, je třeba při prezentaci nahrát fotografii či obrázek ve vhodných rozměrech. V případě Instagramu je důležitý poměr stran a jde o mnohem důležitější měřítko, než jsou rozměry v pixelech.
Rozměry v pixelech jsou důležité zejména proto, abychom fotografie nepřeposílali zbytečně velké. K přeposílání z MacBooku na telefon lze zvolit třeba AirDrop. Lze použít i aplikace typu Buffer. Menší rozměry fotografií se vždy posílají rychleji a šetří paměť v telefonu.
Pro export na Instagram lze zvolit rozměr větší strany na 2048 px. Rozměr menší strany se pak dopočítá vždy dle aktuálního poměru stran. Fotografii si Instagram sám zmenší na maximální šířku 1080 px. Výřez lze udělat přímo v aplikaci. Při rozměru 2048 px máte dostatek dat a fotografie bude kvalitní. Instagram navíc podporuje i neobvyklé poměry stran fotografií a obrázků. Pokud zvolíte šířku 16:9, fotografie bude nízká a zabere malý prostor. Marketingové účely moc nesplní. Z fotografie na šířku je lepší udělat výřez a využít prostor, který Instagram nabízí.
Původně byl formát Instagramu založený na čtverci. Ten poskytuje dostatek prostoru pro grafiku i kompozici. Výborně zobrazí schematický obsah flat lay. Zde zobrazení rozložíte na plochu a pak seshora nafotíte. Orientace na výšku vám dá nejvíce prostoru a upoutá pozornost. Maximální poměr stran činí 4:5, což je 1080 x 1350 px. To je ke čtverci asi nejbližší poměr, který je pro marketingové účely asi nejvhodnější.
Instagram stories zabírají celý displej. Jednotlivé displeje se ale liší, stejně jako poměry jejich stran. Pak se občas zobrazení objeví ořezané. Důležitý obsah není dobré umísťovat ke krajům. Většina smartphonů má poměr stran 16:9. Nejvhodnější je tedy pro Instagram stories 1920 x 1080 px.
Pokud máte perfektní příspěvek na Facebooku, který získal spoustu likes, sdílení nebo komentářů a chcete jej sdílet i na Instagram, je třeba se zaměřit na rozměry. Pokud chcete, aby fotografie byla opravdu v top kvalitě, využijte rozměr 1080 x 1080 px. Často je ale lepší vytvořit příspěvek znovu.