Dostmedia
Poptejte nás

Máte stejný obsah příspěvků na FB i Instagramu? Zkuste to změnit!

Pokud se ptáte, proč má mít Facebook raději jiný obsah než Instagram, pokusíme se vám to vysvětlit. Pouhé sdílení příspěvků není vždy zcela efektivní formou marketingu.

Pokud jste vložili na Facebook příspěvek, který zaznamenal velký úspěch, získal spoustu likes, sdílení nebo komentářů, napadne vás sdílet jej na Instagram. Facebook a Instagram ale podporují jiný formát fotografie. Fotografie, která je na jedné sociální síti velmi efektivní a má perfektní vzhled, se bude na té druhé stránce zobrazovat zcela jinak. Pak nemusí splňovat svůj účel.

Facebook a Instagram

Každá z uvedených sociálních sítí funguje na trochu jiném principu. Instagram nás baví především prostřednictvím fotografií. Za tímto účelem byla také tato sociální sít stvořena. Facebook vyžaduje trochu více vaší invence. Sem můžete vkládat i text a psané informace. Na Instagram zase třeba fotografie nových produktů a služeb, nebo fota a videa z akcí.  Je třeba si také uvědomit, že pokud je uživatel fanouškem vaší FB stránky, bude se současně zajímat i o Instagram. Jestliže se mu ale budou zobrazovat pouze stejné příspěvky na obou sociálních sítích, nepředáte mu žádné nové informace. To může vést k tomu, že dotyčný uživatel přestane sledovat jeden, nebo následně i oba kanály.

Jak často vkládat příspěvky

Příspěvky představují druh předané informace, kterou chceme svým fanoušků sdělit. Může jít o informace o produktu, službě nebo plánované akci, může jít o obrázek, foto či video. Informací by nemělo být mnoho a neměly by fanoušky zahlcovat, jinak se ze stránky odhlásí. Vkládat tedy 2x denně nebo 2x týdně? Příspěvky se nezobrazují všem fanouškům, ale jen určitému procentu. Záleží na tom, zda třeba využíváte placenou reklamu na FB. Řady fanoušků by měly při správné frekvenci vkládání příspěvků růst. Důležité je přinášet relevantní informace. Méně je někdy více. Další používaná sociální síť by tak měla být jakousi nástavbou k síti jiné a fanoušky nalákat na jiný obsah.

Kdy vkládat příspěvky

Pokud vložíte příspěvek někdy v 5 hodin ráno, protože jindy nemáte čas, moc lidí jej neuvidí. Překryjí jej příspěvky vaší konkurence vložené v pozdějším čase. Nejčastěji lidé Facebook využívají ráno, při čtení a vyřizování emailů, nebo během cesty do práce. Následně pak třeba během obědové pauzy, po cestě z práce či po práci a večer při brouzdání po internetu. Každý produkt a služba má svá specifika a vaši fanoušci mají stejně tak specifické chování. Jindy jsou připojeni administrativní pracovníci z kanceláře, jindy fanoušci barů a klubů, nebo pracovníci na bankovních pobočkách. Někdo začíná v práci v 7 hodin, jiný zase v 9 hodin. Je třeba situaci sledovat a vyhodnotit.

crossmenuchevron-downarrow-up