fbpx
Dostmedia

PPC kampaně, jejich nastavení a výhody

5. 7. 2019

PPC je zkratka z anglického pay-per-click a jde o platbu za proklik. Inzerenti tedy platí jen tehdy, pokud uživatel klikne na jejich PPC reklamu, ať už ve vyhledávačích na FB či kdekoli jinde na webu. Platíte tedy pouze za návštěvníky svých stránek a ne za pouhé zobrazení svých reklam. Jde o jednu z nejefektivnějších forem reklamy. PPC reklama umožňuje i sledování návratnosti vašich investic.

PPC systémy

V PPC systémech pak platíte za proklik reklamy. U nás jsou využívány zejména PPC systémy Google AdWords a Seznam Sklik. Na principu platby za proklik funguje i reklama na Facebooku, český Etarget nebo systémy pro real time bidding. Nastavení PPC reklamy je snadné. Skutečně efektivní řízení kampaní je ale složitější, proto si služby digitálních agentur najímají i ty největší internetové obchody a mediální agentury. Alespoň na začátku je dobré nechat si poradit od těch zkušenějších. Stačí si tedy zadat například Marketingová agentura Vysočina a požádat o kalkulaci.

Spuštění a ovlivnění pozice v PPC

V PPC systémech lze definovat pozici na první příčky i na ty nižší. O pozici nerozhoduje jen cena, ale i kvalita. S kvalitní PPC reklamou pak lze inzerovat mezi prvními i s menším rozpočtem. Vyhodnocuje se kvalita reklamy podle shody klíčových slov, textu reklamy, cílové webové stránky a dalších faktorů. Kampaně lze rychle spustit, pozastavit i vypnout. Reklamu nastavíte za pár minut a systémy se schvalují do druhého dne. PPC kampaně lze snadno měnit v nastavení po přihlášení do systému.

Výhody PPC reklamy

PPC reklamy nabízí přesné cílení. Ve vyhledávání i v obsahu tak lze přesně cílit na slova či potencionální klienty, jenž jsou pro vás zajímaví. Můžete cílit na jedince, co hledají notebooky i na muže kolem 30 let věku se zájmem o elektroniku. Přesné cílení pak zvyšuje pravděpodobnost, že lidé reklamu prokliknou a na vašem webu nakoupí produkt či službu, nebo provedou registraci k odběru emailů. Ukazujete svou reklamu lidem, kteří dané téma reálně přímo hledají a zajímají se o něj. Šance na proklik i konverzi se zvyšuje. PPC reklama dává lidem přesně to, co chtějí ve správný čas.

PPC systémy a statistiky

S PPC systémem získáte i detailní a přehlednou statistiku. Na základě získaných dat lze reklamu změnit, přidat klíčová slova, upravit texty nebo změnit demografické cílení. Data jsou dostupná se zpožděním jen pár hodin. Změny lze provádět v reálném čase dle aktuálního výkonu PPC kampaní. To je velká výhoda oproti SEO. Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces. Navíc jsou PPC kampaně oproti SEO i jiným reklamám levnější a platíte jen za skutečné návštěvníky svého webu.

E-mailFacebookInstagram
Dostmedia
Dostmedia s.r.o. | náměstí I. P. Pavlova 1785/3, 120 00, Praha 2, Nové Město
crossmenu