Dostmedia
Poptejte nás

Radikální změny na FB v rámci optimalizace rozpočtu kampaní!

Facebook přichází s radikálními změnami pro inzerenty při práci s optimalizací rozpočtu na úrovni sady reklam. Změna má nastat v září 2019. Už nepůjde nastavit denní či dlouhodobý rozpočet na úrovni sady reklam!

Optimalizace rozpočtu kampaně v novém kabátě

Funkce optimalizace rozpočtu kampaně je ve výchozím nastavení vypnutá. Po zapnutí může inzerent nastavit jeden centrální rozpočet celé kampaně. Dojde k optimalizaci napříč sadami reklam a pak se rozpočet bude průběžně přidělovat jednotlivým sadám reklam, které dosahují těch nejlepších výsledků.

Jakmile nastavíte rozpočet pro celou kampaň, který se bude samovolně optimalizovat napříč sadami reklam, FB jej bude automaticky, průběžně a v reálném čase sám přidělovat sadám reklam s nejlepšími výsledky v závislosti na zvoleném účelu neboli optimalizaci kampaně. Pak tedy v reálném čase z rozpočtu získá i maximum výsledků a sníží konečnou cenu za výsledek.

Optimalizace rozpočtu kampaně

Optimalizace rozpočtu kampaně a nová strategie nabídky nejnižší ceny by měla přispět k nejnižší ceně nejen u konkrétní sady reklam, ale v rámci celé kampaně. Budou-li sliby fungovat, jde o změnu k lepšímu. Zjednoduší se i proces vytváření kampaně. Inzerenti, kteří pracují s Facebookem denně budou ale muset vyjet ze zavedené rutiny.

Nastavení rozpočtů na úrovni reklamních sad má nyní většinou díky jejich optimalizaci dobré výsledky. Mnohým inzerentům změna způsobí ztrátu kontroly, alespoň do doby, než si zvyknou na nový systém. Zkuste si dopředu osahat optimalizace rozpočtu kampaně pro lepší výsledky.

Úskalí převratné novinky

Optimalizace rozpočtu kampaně ale také nemusí přinést své ovoce. Možná ani nepřekoná kampaně nastavené stávajícím stylem. Pokud spustíte kampaň s cílem získat nové klienty a objednávky, v účelu zvolíte návštěvnost, protože pro konverze není k dispozici dostatečného množství dat, můžete i pohořet. Facebook bude sice rozpočet rozdělovat do sady s nejnižší cenou za návštěvnost, ale cena za nákup už tak nízká nebude. Možná je čas to otestovat, ať víme, do čeho jdeme.

crossmenuchevron-downarrow-up