Dostmedia
Poptejte nás

Remarketing: Opakování je matkou úspěchu

Není žádným tajemstvím, že každá reklamní kampaň cílí na konkrétní skupinu potenciálních zákazníků.

Může cílit samotnou podstatou prezentované služby či výrobku, kdy je zřejmé, že reklama na alkoholický nápoj abstinenta nezaujme. Může cílit svým obsahem a zpracováním. Dynamičtější spoty, znázornění adrenalinových aktivit apod. zaujme spíše mladé publikum, znázornění atraktivní dámy upoutá pohled zejména mužů atd. Reklamní kampaně na internetu a v prostředí sociálních médií mohou cílit přímo, tím, že se zobrazují konkrétním skupinám uživatelů podle předem nastavených kritérií a odlišovacích znaků.

Remarketing je metodou cílení kampaně na osoby, které již internetové stránky podnikatele (či jiné osoby využívající online marketingu) navštívili dříve. Pro toto cílení PPC reklamy se občas používá také výrazu retargeting (z angl. target, cíl). Účelem této online marketingové metody je připomenout propagovaný web a jeho nabídku a dřívějšího zájemce přivést zpět.

Metoda využívá v prohlížečích uložených cookies a je obecně považována za nejúčinnější druh PPC reklamy s vysokou návratností investic (ROI), neboť přesvědčit již dřívějšího zákazníka spokojeného s danými službami je snadnější a nevyžaduje tak silné přesvědčování a vysoké vynaložené náklady.

Remarketing však nemusí být zaměřena pouze na dřívější klienty, kteří nabídky využili a kterým lze nabízet nové služby a produkty či doplňkové zboží. Může také být připomenutím nabídky osobě, která web prohlížela,

ale odešla bez dokončení objednávky. Taková osoba mohla z webu odejít z časových důvodů, z důvodu promyslet si případný nákup, zkontrolovat stav financí apod. a je jen v zájmu provozovatele propagovaného webu, aby svou nabídku zopakoval, popostrčil rozhodování spotřebitele, či mu dokonce prostřednictvím remarketingu nabídnul jakoukoli formu slevy a dalších výhod. Přimět spotřebitele k dokončení objednávky, získat nového zákazníka, který se pak může vracet i sám od sebe, je hlavním důvodem využití remarketingu.

Ať už má remarketing podobu běžného textu, banneru, či dnes už dokonce běžně videa, je účinnou a fungující metodou, díky které web opakuje svou nabídku a za nízkých nákladů získává nové a nové uzavřené transakce. Opakování je tak nejen matkou moudrosti, může být i jejím projevem. Chytře uchopený online marketing, moudrý podnikatel, využívá remarketingu.

crossmenuchevron-downarrow-up