DostmediaDostmedia
Poptejte nás

Z nuly na milion 💰 do třech měsíců!

Responzivní eshop na Shoptetu

E-shop s minimálním obratem dosáhl díky našemu redesignu a PPC kampaním během 3 měsíců obratu přes 500.000 Kč měsíčně a neustále klesajícím PNO*.

Stal se tak nejvýdělečnějším z celkem 9 e-shopů našeho klienta a vyrovnaným soupeřem pro konkurenci.

*PNO znamená „podíl nákladů na obratu“. Jde o metriku určující finanční návratnost reklamních online kampaní. Vyjadřuje se v procentech. Čím nižší hodnota, tím méně financí musíte na dosažení určitého obratu vynaložit.

Ventila vzduchotenika
Ventila vzduchotechnika s.r.o.
Maloobchod a velkoobchod s vybavením a příslušenstvím pro klimatizaci, ventilátory, rekuperaci a další vzduchotechniku. Poradenství, projekty, montáž a servis, dodávky materiálu apod. To vše i v online prostředí, včetně e-shopu VENTILA.CZ.

Spolupráce začala koncem roku 2023

Klient nás oslovil kvůli redesignu jednoho ze svých nejslabších e-shopů, který soutěžil s konkurencí, ale i s ostatními z 9 klientových e-shopů.

Nelenili a vytvořili jsme zcela nový e-shop pod systémem Shoptet.cz. Moderní minimalistický web, pro spotřebitele uživatelsky příjemným a přehledný.

Zcela záměrně s úplně jiným designem, než je v daném segmentu a na ostatních webech klienta běžný.

NOVÝ PŮVODNÍ NOVÝ PŮVODNÍ
Responzivní eshop na Shoptetu

Zlepšili jsme nastavení řádu a struktury obchodu vytvořením 3 hlavních sekcí rozdělených do dalších kategorií a podkategorií, na které je potenciální zákazník zvyklý a podle kterých instinktivně vyhledává.

Použili jsme interaktivní bannery na prémiové pozici a na HP přidali i konkurenční výhody, aby zákazník hned při vstupu viděl, čím je obchod výhodný a jak se klient odlišuje od konkurence.

Logicky jsme vsadili na vizuál a vylepšili náhled obrázků a prezentaci hlavních informací. Přidali jsme i místo pro hodnocení uživatelů nebo nabídku souvisejících produktů.

V březnu 2024 jsme spustili nový web

S ostrým startem e-shopu jsme připravili a začali  i s PPC kampaněmi.

Klientovi jsme udělali audit marketingových nástrojů (Google Ads, Sklik, Google Merchant Center, Zboží.cz, GA4) a opravili několik chyb, kterých se dopouštěl současný správce jeho kampaní.

Zejména jsme museli:
  • Napravit absence do Google Ads nepropsaných produktů (cca 1000 chyb; např. chybějící EAN kódy, chybné náhledové obrázky, indexace vstupních stránek apod.)
  • Upravit názvy, vychytat popisky, doplnit chybějící parametry produktů, poladit špatně nastavené způsoby dopravy apod. V systémech Seznam.cz (Sklik a Zboží.cz), kam se nepropisovalo cca 200 produktů a dalších cca 1000 vykazovalo chyby.

První fáze PPC kampaní byla zaměřena na (znovu)nastartování prodeje a navýšení prodeje zejména u produktů, které se doposud neprodávaly (a to ani na jiných e-shopech klienta).

To se podařilo, ale...

Obrat se generoval, ale zisk klientovi nepřinášel:

  • počáteční náklady byly logicky vysoké
  • prodej neprobíhal na denní bázi, ale spíše nárazově
Graf případové studie - duben

V tomto bodě se vyplatilo otevřeně s klientem komunikovat a informovat jej o všech okolnostech prodražujících samotný start:

  • hledání vhodné strategie kampaní
  • nastavování správných cílů (konverzí)
  • počáteční nalézání a nastavování nejlepších a nejvhodnějších kampaní

Tím se budovala vzájemná důvěra a klient investice do kampaní nevzdal. Všichni jsme mířili na dlouhodobou strategii a výsledky.

Další měsíce nám daly za pravdu.

Graf případové studie - květen

Zisk klienta vzrostl

PNO kleslo o více než 30 %.

Obrat rostl (cca o 244,6 %) oproti nákladům o desítky ne-li stovky procent.

Nastal čas na nové kampaně, např. YouTube kampaně s unikátními výrobky a další metody:

  • brandová kampaň na vlastní název i konkurenci
  • vyhledávací kampaň na produkty a služby
  • různé cesty skrze klasické shopping kampaně

Chtěli jsme diverzifikovat dostupné možnosti (kampaně na nákupy, vyhledávací či obsahová síť, remarketing atd.), pokrýt co nejširší trh a snížit riziko.

Aby byl klient v povědomí i u nových zákazníků, aby byl prezentován novými způsoby a aby nevsázel vše jen na jednu kartu.

V červnu jsme pokračovali ve stejném stoupajícím trendu.

Graf případové studie - červenKonkrétní čísla marketingové kampaně
49
počet objednávek
349000
obrat
1200
⌀ hodnota objednávky
500
prodaných kusů

Náklady nerostly, zůstaly beze změny. Obrat se meziměsíčně zase zvýšil (tentokrát ne skokově, ale plynule). V rámci Google nástrojů měli jsme vytvořeny všechny hlavní kampaně.

Vše bylo stabilní a běželo.  

A to byla přesně ta fáze, kdy jsme si neřekli, že práce je hotova. Naopak, radikálně jsme se zaměřili právě třeba na Sklik, na snižování PNO i zde a hledali i další konverzní kanály (Heureka, Alegro, atd..).

Cíle splněny! 🎉

Původní klientův cíl bylo redesignovat. Naším cílem bylo rozjet nový e-shop a odlišit se od konkurence.

To vše jsme si splnili a vedle toho rozjeli projekt, který klientovi vydělal během 3 měsíců od spuštění první milion!

Graf případové studie - červenecKonkrétní čísla marketingové kampaně
49
počet objednávek
349000
obrat
1200
⌀ hodnota objednávky
500
prodaných kusů
V červenci stačilo:
  • pracovat na e-shopu a jeho uživatelské přívětivosti
  • věnovat se produktům, popiskům a jejich obrázkům
  • optimalizovat kampaně a provést drobné úpravy
  • využít naplno Google Merchant Center
  • nezanedbávat další konverzní kanály

a podařilo se obrat zase zvýšit (cca o 30 %), zatímco náklady vzrostly jen o 10 %.

PNO pořád klesá. 

Nezastavilo nás tedy ani letní období a z klientovy strany očekávaná okurková sezóna s úpadkem online prodeje.

Hodnoty, kterých byl e-shop schopen dosahovat za tři měsíce po svém spuštění, zvládá nyní v rámci pouhých dvou měsíců.

Netrvalo nám to ani půl roku.

 

PS.: Klient je spokojen a už spolu s námi vyhlíží nové mety:

„Do jednoho roku budeme milion zvládat během jednoho měsíce.“

UPDATE: Tak netrvalo to ani půl roku a dosáhli jsme i mega za měsíc.... 😄

Chci taky zlepšit online marketing
crossmenuchevron-downarrow-up