E-shop s minimálním obratem dosáhl díky našemu redesignu a PPC kampaním během 3 měsíců obratu přes 500.000 Kč měsíčně a neustále klesajícím PNO*.
Stal se tak nejvýdělečnějším z celkem 9 e-shopů našeho klienta a vyrovnaným soupeřem pro konkurenci.
*PNO znamená „podíl nákladů na obratu“. Jde o metriku určující finanční návratnost reklamních online kampaní. Vyjadřuje se v procentech. Čím nižší hodnota, tím méně financí musíte na dosažení určitého obratu vynaložit.
Klient nás oslovil kvůli redesignu jednoho ze svých nejslabších e-shopů, který soutěžil s konkurencí, ale i s ostatními z 9 klientových e-shopů.
Nelenili a vytvořili jsme zcela nový e-shop pod systémem Shoptet.cz. Moderní minimalistický web, pro spotřebitele uživatelsky příjemným a přehledný.
Zcela záměrně s úplně jiným designem, než je v daném segmentu a na ostatních webech klienta běžný.
Zlepšili jsme nastavení řádu a struktury obchodu vytvořením 3 hlavních sekcí rozdělených do dalších kategorií a podkategorií, na které je potenciální zákazník zvyklý a podle kterých instinktivně vyhledává.
Použili jsme interaktivní bannery na prémiové pozici a na HP přidali i konkurenční výhody, aby zákazník hned při vstupu viděl, čím je obchod výhodný a jak se klient odlišuje od konkurence.
Logicky jsme vsadili na vizuál a vylepšili náhled obrázků a prezentaci hlavních informací. Přidali jsme i místo pro hodnocení uživatelů nebo nabídku souvisejících produktů.
S ostrým startem e-shopu jsme připravili a začali i s PPC kampaněmi.
Klientovi jsme udělali audit marketingových nástrojů (Google Ads, Sklik, Google Merchant Center, Zboží.cz, GA4) a opravili několik chyb, kterých se dopouštěl současný správce jeho kampaní.
První fáze PPC kampaní byla zaměřena na (znovu)nastartování prodeje a navýšení prodeje zejména u produktů, které se doposud neprodávaly (a to ani na jiných e-shopech klienta).
To se podařilo, ale...
Obrat se generoval, ale zisk klientovi nepřinášel:
V tomto bodě se vyplatilo otevřeně s klientem komunikovat a informovat jej o všech okolnostech prodražujících samotný start:
Tím se budovala vzájemná důvěra a klient investice do kampaní nevzdal. Všichni jsme mířili na dlouhodobou strategii a výsledky.
Další měsíce nám daly za pravdu.
PNO kleslo o více než 30 %.
Obrat rostl (cca o 244,6 %) oproti nákladům o desítky ne-li stovky procent.
Nastal čas na nové kampaně, např. YouTube kampaně s unikátními výrobky a další metody:
Chtěli jsme diverzifikovat dostupné možnosti (kampaně na nákupy, vyhledávací či obsahová síť, remarketing atd.), pokrýt co nejširší trh a snížit riziko.
Aby byl klient v povědomí i u nových zákazníků, aby byl prezentován novými způsoby a aby nevsázel vše jen na jednu kartu.
V červnu jsme pokračovali ve stejném stoupajícím trendu.
Náklady nerostly, zůstaly beze změny. Obrat se meziměsíčně zase zvýšil (tentokrát ne skokově, ale plynule). V rámci Google nástrojů měli jsme vytvořeny všechny hlavní kampaně.
Vše bylo stabilní a běželo.
A to byla přesně ta fáze, kdy jsme si neřekli, že práce je hotova. Naopak, radikálně jsme se zaměřili právě třeba na Sklik, na snižování PNO i zde a hledali i další konverzní kanály (Heureka, Alegro, atd..).
Původní klientův cíl bylo redesignovat. Naším cílem bylo rozjet nový e-shop a odlišit se od konkurence.
To vše jsme si splnili a vedle toho rozjeli projekt, který klientovi vydělal během 3 měsíců od spuštění první milion!
a podařilo se obrat zase zvýšit (cca o 30 %), zatímco náklady vzrostly jen o 10 %.
PNO pořád klesá.
Nezastavilo nás tedy ani letní období a z klientovy strany očekávaná okurková sezóna s úpadkem online prodeje.
Hodnoty, kterých byl e-shop schopen dosahovat za tři měsíce po svém spuštění, zvládá nyní v rámci pouhých dvou měsíců.
Netrvalo nám to ani půl roku.
PS.: Klient je spokojen a už spolu s námi vyhlíží nové mety:
UPDATE: Tak netrvalo to ani půl roku a dosáhli jsme i mega za měsíc....