Při podnikání online musíme usilovat o to, aby cesta zákazníka od chvíle, co nás poprvé uvidí, až do chvíle, kdy provede nákup, byla co nejsnazší a intuitivní.
Instagram nám k tomu již nedávno nabídl skvělou příležitost v podobě možnosti otagovat produkty přímo v příspěvku, kdy se tak uživatel, v případě, že ho něco zaujme, může snadno prokliknout k detailu produktu na našem e-shopu. Tomu vděčíme funkci s názvem Shop.
Do konce roku plánuje Instagram další aktualizace této sekce, které budou znamenat velký posun směrem k tomu, aby se stal významnou e-commerce platformou. V současnosti již probíhá testování na americkém trhu a my je můžeme očekávat v nejbližších měsících.
Novinkou bude sekce Instagram shop, díky níž bude moci uživatel koupit produkt přímo z platformy za pomocí Facebook Pay. Shop najdeme v záložce v sekci Prozkoumat a bude mít také vlastní místo v navigační liště. Dostat se k produktům, tak bude otázka jednoho kliknutí!
Seznam produktů v sekci Shop bude samozřejmě personalizovaný a uživateli bude doporučeno zboží, na základě účtů, které sleduje. Pro uživatele tak bude snazší nakupovat zboží svých oblíbených značek a osobností. Pokud chcete, aby se vaše produkty zobrazovaly v této nové sekci, musíte je otagovat v příspěvcích. Algoritmus je tak vezme v potaz a ony si najdou cestu k potenciálním zákazníkům.
Facebook Pay má za cíl zajistit pohodlné placení v rámci aplikací Facebooku. Nejde o zcela nový platební systém, ale pouze o napojení již existující ověřené platební infrastruktury. Díky napojení kreditních a debetních karet, případně PayPalu, bude možné provádět platby pohodlně rovnou v aplikaci. Facebook se nás snaží přesvědčit, že je tento způsob platby bezpečný, skrze mnohá bezpečnostní opatření, mezi které patří i biometrické ověření.