Dostmedia
Poptejte nás

TikTok a jeho marketingový potenciál

TikTok: Co to je, co umí a jak využít jeho marketingový potenciál?

TikTok patří mezi nejrozšířenější sociální sítě na světě, svým nástupem na trh překonal dokonce i také giganty, jako jsou Facebook a Instagram. Tato platforma slouží pro vytváření a sdílení krátkých videí, která mají jediný cíl: zaujmout diváky a stát se virálními. Nabízí nekonečné množství obsahu – mimochodem i právě kvůli tomuto návykovému designu, kdy uživateli nabízí stále nová a nová videa ve snaze udržet ho v aplikaci co nejdéle, se teď dostala pod drobnohled Evropské komise.

TikTok for Business: Prostor pro marketing značky

Tvůrcem obsahu se může stát kdokoli, oblíbený je proto hlavně mezi mladší generací, na popularitě ale nabírá také mezi staršími uživateli. Skvěle se hodí i pro online marketing, třeba pro krátkodobé marketingové kampaně či pro rozjezd nejrůznějších projektů. Pro firmy, které inzerují na TikToku, nabízí komplexní nástroj TikTok for Business. Jde vlastně o centralizovanou platformu pro inzerenty na TikToku, kde namísto vymýšlení vlastní marketingové strategie, TikTok platforma vede obchodníky celým procesem vytváření reklam, nastavování rozpočtů, oslovení správného publika a analýzy dat kampaní. Hlavním cílem tohoto nástroje je pomáhat firmám uvolnit jejich kreativní stránku tak, že je přímo navede k tomu, jak vytvářet autentické reklamy, které jim přinesou zhlédnutí a zapojení a zvýší povědomí o značce.

Formáty reklam na TikTok for Business

TikTok pro firmy je oblíbenou platformou pro marketing značky, a to díky své flexibilní a nákladově efektivní cenové struktuře. Firmy inzerující na TikToku mohou používat specializovanou reklamní platformu pro PPC reklamu nebo vytvářet vlastní organický videoobsah, který mohou sdílet s uživateli TikToku. Reklamy na TikToku se pak uživatelům zobrazují mezi jinými videi, a to často podobně jako nereklamní videoobsah s cílem posílit zapojení. Založení účtu TikTok je zdarma a reklamní náklady jsou založeny na jejím zobrazení. Cena za CPM (tedy cena za 1 000 zobrazení) se pohybuje mezi 5 a 15 Kč.

TikTok for Business umožňuje vytvářet 5 různých formátů reklam:

  • Top View Ads
    Top View Ads je videoreklama, která se zobrazuje uživateli jednou denně při prvním spuštění aplikace. Trvat může až 60 sekund, což je více než průměrná délka normálních videí. Reklamy s nejvyšším zobrazením jsou tak ideální pro reklamní produkty, které vyžadují delší dobu pozornosti – například upoutávky na filmy.

  • In-Feed Ads
    Reklamy In-feed se zobrazují na stránce Pro vás uživatele. Toto je stránka, na kterou se uživatelé dostanou při prvním otevření aplikace. Zobrazuje obsah, o kterém se algoritmus TikTok domnívá, že bude zajímat uživatele na základě jejich aktivity při prohlížení. Délka reklamy In-feed je omezena na 5–15 sekund a její viditelnost na 24 hodin od zveřejnění. Inzerenti mohou používat reklamy In-feed ke zvýšení konverzí přidáním CTA (výzva k akci) k videím.

  • Hashtag challenges
    Hashtag challenges umožňuje značkám vytvářet challenge (výzvy) přímo na míru a motivují uživatelskou komunitu k vytváření obsahu kolem výzvy TikTok. Značky, které používají tento formát reklamy, mají výhradní přístup k hashtagu, což není případ jiných platforem sociálních médií. Platnost hashtag výzvy je 6 dní. Tento způsob inzerce je ideální pro značky, které chtějí vytvářet obsah pomocí uživatelů TikTok.

  • Brand takeover
    Převzetí značky TikTok upoutá pozornost uživatele pomocí dynamického zobrazení na celé obrazovce, což vaší značce přináší silný vizuální dopad. Inzerenti mohou pro reklamu použít statický obrázek, GIF nebo 3–5 sekundové video. K reklamě můžete přidat odkaz, který diváky přivede na váš web.

  • Branded effects
    Značkové efekty umožňují inzerentům používat 2D, 3D nebo AR efekty k přidávání obrázků svých produktů do svých videí TikTok. Značky mohou vytvářet nálepky svých produktů nebo navrhovat filtry na míru, které TikTokers může použít při vytváření videí. Tyto efekty značky zvyšují zapojení a zvyšují povědomí o značce.

Tak co, už víte, jak využijete marketingový potenciál TikToku? Na nic nečekejte, pusťte se do toho a oslovte i tam vaše potenciální zákazníky.

Případová studie online marketingu
crossmenuchevron-downarrow-up