S platným Google účtem se můžete snadno přihlásit do služby Google Analytics přes přihlašování na této adrese. Pokud jej ještě nemáte založený, poradíme vám, jak na to.
Aby bylo možné sledovat návštěvnost vašich webových stránek, ideální je použít právě službu Google Analytics. Účet Analytics si vytvoříte na adrese analytics.google.com.
Je třeba zadat správnou adresu webové prezentace, kterou chcete pomocí kódu měřit. Časové pásmo změňte na Česká republika, tedy na správný středoevropský čas. Časové pásmo je třeba změnit 2x. Poprvé při zakládání účtu a podruhé ještě v rámci daného profilu. V rámci Google Analytics lze zobrazit návštěvnost webu i po hodinách. To uplatníte třeba při tvorbě PPC kampaně. Pacifický čas by vám denní křivku posunul o 7 hodin a výsledky by byly zkreslené.
Pak vyplníte své jméno a příjmení a zadáte zemi. Následuje Odsouhlasení podmínek vůči Google. Na další stránce na vás čeká už jen nepovinné vyplnění kontaktních údajů. O měření svých stránek pomocí Google Analytics musíte vždy návštěvníky stránek informovat.
Google Analytics vám připraví zcela základní měřící kód.
Získání měřícího kódu Google Analytics
Měřící kód zkopírujete a vložíte do všech stránek svého webu na konec hlavičky před tag HEAD. Jakmile bude měřící kód do stránky správně vložen, změní se vám automaticky symbol vykřičníku na zelenou fajfku. Nejpozději do 24 hodin se data objeví ve vašem profilu.
Uživatelské přístupy
Přístup do svého účtu můžete přidělit komukoli, kdo má založený Google účet. Pak zvolíte jeho adresu a přístupová práva. Na výběr máte dva druhy.
Pokud máte více webů, založte si raději vždy pro každý web nový účet. Oddělte si od sebe jednotlivé projekty do jednotlivých účtů. Bude to přehledné a ulehčíte si práci do budoucna.