Dostmedia
Poptejte nás

Jak založit Google Analytics?

S platným Google účtem se můžete snadno přihlásit do služby Google Analytics přes přihlašování na této adrese. Pokud jej ještě nemáte založený, poradíme vám, jak na to.

Aby bylo možné sledovat návštěvnost vašich webových stránek, ideální je použít právě službu Google Analytics. Účet Analytics si vytvoříte na adrese analytics.google.com.

Postup pro nastavení služby

  • ve svém účtu vytvořte novou službu, k tomu potřebujete oprávnění k úpravám
  • přihlaste se k účtu Google Analytics
  • klikněte na možnost Správce
  • v nabídce ve sloupci Účet vyberte účet, ke kterému chcete službu přidat
  • máte-li více účtů, použijte k vyhledání vyhledávací pole k nalezení toho pravého
  • v nabídce ve sloupci Služba vyberte možnost Vytvořit novou službu
  • zvolte možnost Web nebo Mobilní aplikace
  • Mobilní aplikace – při zvolené možnosti Mobilní aplikace v části Metoda měření vyberte možnost Firebase, vyberte aplikaci a klikněte na možnost Připojit aplikaci
  • zadejte webovou stránku nebo název aplikace
  • Web – při zvolené možnosti Web vyplňte pole Adresa URL webu
  • zvolte kategorii Odvětví
  • zvolte časové pásmo přehledů
  • klikněte na tlačítko Získat ID měření – vytvoří se služba a k měření údajů je třeba nastavit měřicí kód

Google Analytics

Postup pro získání měřícího kódu

  • ve svém účtu jste vytvořili službu
  • vyberte kartu Administrátor
  • v nabídce Účet zvolte vámi vytvořený účet
  • v nabídce Služba vyberte vytvořenou službu
  • ve sloupci Služba vyberte Údaje o měření a pak Měřící kód

Registrace nového účtu a vyplnění základních informací

Je třeba zadat správnou adresu webové prezentace, kterou chcete pomocí kódu měřit. Časové pásmo změňte na Česká republika, tedy na správný středoevropský čas. Časové pásmo je třeba změnit 2x. Poprvé při zakládání účtu a podruhé ještě v rámci daného profilu. V rámci Google Analytics lze zobrazit návštěvnost webu i po hodinách. To uplatníte třeba při tvorbě PPC kampaně. Pacifický čas by vám denní křivku posunul o 7 hodin a výsledky by byly zkreslené.

Pak vyplníte své jméno a příjmení a zadáte zemi. Následuje Odsouhlasení podmínek vůči Google. Na další stránce na vás čeká už jen nepovinné vyplnění kontaktních údajů. O měření svých stránek pomocí Google Analytics musíte vždy návštěvníky stránek informovat.

Google Analytics 2

Vložení kódu do stránek

Google Analytics vám připraví zcela základní měřící kód.

  • v bodě s názvem Co sledujete, vyberte možnost Jedna doména s několika subdoménami.
  • v dalším bodě získáte měřící kód Google Analytics, který musíte nechat vložit na vaše stránky a zajistíte si správné měření

Získání měřícího kódu Google Analytics

Měřící kód zkopírujete a vložíte do všech stránek svého webu na konec hlavičky před tag HEAD. Jakmile bude měřící kód do stránky správně vložen, změní se vám automaticky symbol vykřičníku na zelenou fajfku. Nejpozději do 24 hodin se data objeví ve vašem profilu.

Uživatelské přístupy

Přístup do svého účtu můžete přidělit komukoli, kdo má založený Google účet. Pak zvolíte jeho adresu a přístupová práva. Na výběr máte dva druhy.

  • Účet pro běžného uživatele
    o možnost prohlížení statistik
    o možnost přístupu k přehledům
    o možnost generování a ukládání přehledů
  • Administrátorský účet
    o možnost nastavování filtrů a cílů
    o možnost přizvání nových uživatelů
    o možnost upravování pravomocí jednotlivých uživatelů

Pokud máte více webů, založte si raději vždy pro každý web nový účet. Oddělte si od sebe jednotlivé projekty do jednotlivých účtů. Bude to přehledné a ulehčíte si práci do budoucna.

Google Analytics 3

Případová studie online marketingu
crossmenuchevron-downarrow-up