Dostmedia
Poptejte nás

Messenger Bot: Virtuální mluvčí

Online marketing je bez veškerých pochybností cestou, jak se představit zákazníkům, jak jim prezentovat své produkty a služby, jak si zákazníka udržet a přimět ho k návratu. Zjednodušeně řečeno, online marketing umožňuje v moderním světě v online prostředí dostat nabídku k poptávce a zvýšit zisky. A dobře provedený marketing umí tento profit podnikatele skloubit se spokojeností zákazníků.

Zákazník musí mít pocit, že je s ním podnikatel v kontaktu, že je mezi nimi vztah a že podnikatel dělá vše pro to, aby uspokojil zákazníkovi potřeby. Přímý kontakt je v dnešní době jednou z nejsilnějších služeb. A zatímco dříve jej bylo možno realizovat prakticky jen přes e-mail marketing či přes zprávy na blogu, dnes existuje nový, dynamičtější prvek: chatboti. A mezi nimi dominantní aplikace Messenger Bot.

Messenger

Messenger Bot má svou historii. V roce 2014 vznikla samostatná aplikace Messenger, v roce 2016 na vývojářské konferenci F8 byla představena její doplňková služba chatbotů a v roce 2017 byli tito boti zpřístupněni všem, zejména pak reklamním účtům, Facebook stránkám, a přímo webům podnikatele. Historie, která se podle veškerých předpokladů od roku 2018 stane budoucností.

Díky správně nastavenému Messenger Botu získá každý web svého virtuálního mluvčího, který bude schopen zákazníkovi předat veškeré informace, které mu podnikatel předem zadá. Zákazník se tak ve flexibilní podobě dozví odpovědi na nejčastější otázky, které by jinak musel sám hledat v rubrice FAQ (z angl. Frequently Asked Questions), dostane odkaz na konkrétní stránku či záložku, najde rychleji hledanou kategorii nebo získá kvalifikovanou pomoc při výběru konkrétního produktu.

To vše při zachování zákazníkova pocitu, že se mu někdo věnuje, že s ním vytváří osobní vztah a kontakt, při zachování dojmu osobní péče. A tato péče je zákazníkovi skutečně věnována, neboť při nastavování Messenger Bota, při zadávání informací, které bude bot mít, musí podnikatel (resp. jeho specialista na marketing) předem správně předpovědět, co bude zákazníka zajímat, jaký obsah zákazníkovi nabídnout. Podnikatel se musí na začátku seznámit nejen s nabízenými produkty a službami, ale také s uvažováním zákazníků, na které cílí, vžít se do jejich situace, předvídat a zároveň vymyslet správné odpovědi a způsob, kterým odstraní překážky, na které může zákazník narazit.

Dnešní doba nenahrává zdlouhavému vyhledávání informací. Veřejnost tomuto nakloněna není. Každý se raději zeptá, než aby načítal dlouhé texty. A Messenger Bot je ideálním řešením, jak v interaktivní formě komunikovat s každým jedním zákazníkem. Jak být zákazníkům blíže, a to způsobem, který jim vyhovuje. Vždyť počet uživatelů Facebook Messengeru pořád roste. Jde o nejrozšířenější komunikační aplikaci.

 

crossmenuchevron-downarrow-up