Dostmedia
Poptejte nás

Jaké mají být rozměry fotografií na Facebooku?

Pokud používáte Facebook hlavně pro marketingové účely, v mnoha případech je třeba při prezentaci odkazů a Facebook reklamní kampaně použít fotografii, která musí mít specifické rozměry. Jaká je tedy vhodná velikost fotografie na Facebooku? Záleží na jejím účelu.

Rozměry FB fotografií a obrázků

Fotografie je v dnešní době jednou z nejdůležitějších součástí obsahu každého profilu na FB. Občas si FB fotografie sám upraví. Mnohem lepší je ale rovnou nahrávat obrázky a fotografie ve velikostech doporučených přímo tvůrci této sociální sítě. Uvádíme je zde v pixelech.

Úvodní fotografie

Úvodní fotografie na Facebook by měla mít 851 x 315 px. Takzvané cover foto je to první, na co se každý návštěvník podívá. Doporučujeme nahrát fotografii ve dvojnásobné velikosti, která činí 1 702 x 630 px. Facebook si ji sám následně sám upraví a zmenší. Současně zachová její kvalitu.

Profilová fotografie

Profilová fotografie na FB by měla mít 180 x 180 px. Profilový obrázek má čtvercový formát a najdete jej na profilu v levé spodní části úvodní fotografie, kterou částečně překrývá. U každého příspěvku a komentáře se bude zobrazovat její miniatura o velikosti 40 x 40 px a bude oříznutá do kruhu.

Fotografie události

Fotografie události na FB by měla mít 784 x 295 px. Mobilní verze umožňují i obrázek větší. Výšku nastavte pro zobrazení na telefonech, kdy FB tento rozměr upřednostňuje. Pro verzi na PC obrázek ořízněte. Obrázek překrývá název události, proto na to berte zřetel při vkládání textu do fotografie.

Obdélníková fotografie pro větší dosah

Obdélníková fotografie pro větší dosah na FB by měla mít 940 x 788 px. Takové foto zvolte v případě, kdy chcete u příspěvku docílit většího dosahu. Facebook upřednostňuje fotografie nad textovými posty, proto je vhodné přidat fotografii ke každému příspěvku.

Fotografie u sdílených FB příspěvků

Fotografie u sdílených FB příspěvků je trochu specifická. Pokud nasdílíte odkaz do postu, velmi často se u něj zobrazí nesprávný formát fotografie. V administraci webu nahrajte na FB Open Graph tzv. og:image v rozměru 1200 x 628 px. V případě, že nahráváte k příspěvku fotografii ručně, použijte výše zmíněný rozměr 940 x 788 px. Kontrolu toho, jak se odkaz na FB bude zobrazovat, vám umožní nástroj Debugger, kam sdílený odkaz vložíte a on vám promítne formu zobrazení odkazu na FB.

Čtvercová fotografie k citátu

Čtvercová fotografie k citátu by na FB měla mít 800 x 800 px. Formát čtverce se nejčastěji používá především pro citáty vkládané na zeď profilů. Mají velký potenciál stát se tzv. virálními neboli masově sdílenými a velmi populárními.

Rotující fotografie

Rotující fotografie by na FB měla mít 1 080 x 1 080 px. Jde o tzv. carousely neboli kolotoče často používané pro propagaci stránky. Jedná se o sérii tematicky zaměřených fotografií či obrázků, které lze na zdi procházet dokola.

Propagační fotografie

Propagační fotografie FB stránky nebo události by na FB měla mít 1 200 x 444 px. Pokud investujete do propagace svého profilu nebo do propagace některé z událostí, měla by mít fotografie mnohem vyšší, uvedený rozměr.

Případová studie online marketingu
crossmenuchevron-downarrow-up