Jste podnikatel? Chcete uspět, dosáhnout prodejnosti, navýšit výdělky a zisky? Jste aktivista, zapálený občan, filantrop? Chcete prosadit své myšlenky, názorové hodnoty, podpořit dobrou věc, oslovit společnost a něco změnit? Nebo jste politik? Chcete prosadit svůj program, získat voliče, dostat se k moci? Ve všech těchto případech platí, že pokud chcete uspět, musíte lidem nabídnout to, co aktuálně chtějí, co hledají. Spojit vaše odpovědi s jejich otázkami. Ve světě online marketingu to chodí zcela stejně. Nejvíce jsou vidět a prosazují se ty subjekty, které pracují s tím, co lidé hledají.
Internet a zejména vyhledávače jsou moderním nástrojem kladení otázek, respektive hledání odpovědí na cokoli. A klíčová slova (angl. keywords) jsou ty nejčastěji kladené otázky, ty nejčastěji vyhledávané odpovědi. Ačkoli se jedná o otázky ve smyslu poptávaného, o otázky, na které je hledána odpověď, stále méně mají klíčová slova formu skutečné otázky a stále více se podobají spíše frázím:
Kde se najíst v Olomouci? | → | Restaurace Olomouc |
Kdo vystoupí na Cashflow Summitu? | → | Cashflow Summit program |
Kdy se koná Cashflow Summit? | → | Cashflow Summit datum |
Jak se dopravit do Olomouce? | → | Olomouc cesta |
Kolik stojí jízdenka do Olomouce | → | Olomouc jízdenka cena |
A v mnohých případech mají skutečně formu pouhého slova, samostatného pojmu či označení například toho, co si potenciální zákazník přeje zakoupit, nebo toho, co tazatele zajímá, o čem se chce dozvědět více („nábytek“, „bundy“, „smoking“, „motorky“, „sekačky“, „postele“ apod.).
Analýza klíčových slov, pozornost tomu, jaká klíčová slova jsou v té které oblasti ta nejvyhledávanější, je tak základem pro každého, kdo chce zlepšit návštěvnost svého webu a jeho úspěšnost v řazení výsledků při vyhledávání. Každý obsah internetových stránek a každé úspěšně nastavené SEO (z angl. „search engine optimization“; „optimalizace pro vyhledávače“) by měly vycházet z předpokladu, že web, pokud má být co nejčastěji vyhledán a hojně navštěvován, musí nabízet shodu s tím, co lidé hledají, co zadávají do vyhledávače. Pokud odpověď na položený dotaz na webu nenalezne vyhledávač, nenalezne jej ani veřejnost, neboť se jí stránky nezobrazí.
Klíčová slova jsou často kladenými otázkami široké veřejnosti. A z pohledu podnikatele, či jakéhokoli jiného provozovatele webových stránek, to musejí být zároveň odpovědi. Odpovědi, které je potřeba na web zařadit, poskytnout je.