Google nedávno zpřístupnil zobrazení událostí ve vyhledávání. Update má pomoci se získáním informací o událostech v jejich okolí. Navíc klade větší důraz na obrázky, které vyhodnocuje v rámci SEO.
Zadejte si do vyhledávače lokalitu a akce a zobrazí se vám výsledky. V rámci SEO jde o další možnost, jak se dostat před konkurenci. Výsledky se totiž zobrazí na nulté pozici. Jestliže máte na webových stránkách informace tohoto charakteru a chcete, aby se vám zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání, je třeba na svůj web implementovat strukturovaná data. Můžete využít testovací nástroj strukturovaných dat od Googlu. Vygenerují se vám chyby, které je třeba upravit. Strukturovaná data můžete editovat a kontrolovat v Search Console.
Stále kvalitnější obrázky na webech jsou i datově náročnější. Google proto stanovil pravidla, která se musí dodržovat. Špatná optimalizace obrázků vede ke zpomalování webů, proto Google zvýhodní ty, kteří si web správně nastaví a ti získají další výhody v rámci SEO.
Google má sestavený algoritmus na hodnocení webů. Rychlost načítání stránky nejvíce ovlivňují obrázky. Spoustu klientů odradí, když se stránky načítají pomalu, proto se SEO dělá.
Pokud chceme obrázek použít na stránce Galerie, obrázek bude ve větší velikosti, například FullHD rozlišení 1920 x 1080 px. Ilustrační obrázek na web nebo k článku stačí o velikosti kolem 600 px na šířku, což je o 1/3 méně. Čím menší obrázek, tím méně zabírá dat a má menší náročnost na zobrazení webu. To znamená rychlejší načtení webu. Fota z mobilu upravujte. Nepotřebujete 4K rozlišení a 4096 px na šířku. Jenom si tím zpomalíte web. Můžete použít Photoshop nebo aplikaci Picresize.
V uvedených programech lze upravit i formát obrázku. PNG formát znamená více dat a používá se na průhledné obrázky nebo na ty bez pozadí. Jinak je lepší použít JPG. Většina fotek z mobilu se vám vytvoří v tomto formátu. Obrázky v PNG z fotobanky upravte ve zmíněné aplikaci v posledním korku editace na JPG.
Obrázek jej třeba datově přizpůsobit bez ztráty kvality. Obrázky s mnoha pixely lze upravit a pixely odstranit tak, že to pouhým okem nepostřehnete. Tím snížíte datovou náročnost obrázku. Doporučujeme aplikaci Tinypng pro optimalizaci obrázků.
Nepřesné a nesmyslné názvy obrázků Google vyhodnocuje v rámci SEO. Obrázky logicky pojmenujte podle toho, co je na obrázku a použijte klíčové slovo. Názvy zadávejte bez mezer a diakritiky.