Dostmedia
Poptejte nás

Co je to Business Manager a jak ho založit?

Business Manager, zkráceně BM, usnadní život správcům a inzerentům na Facebooku. Umožní správu obsahu, reklamních účtů či produktových katalogů a má celou řadu dalších výhod.

Pokud budete používat Business Manager, oddělíte osobní a firemní FB. Přidávání lidí a spravování rolí bude jednodušší. Snadno připojíte i agenturu a nemusíte přidávat jednu osobu po druhé. Marketingová agentura si sama rozdělí přístupy mezi pracovníky. Lze vytvořit více reklamních účtů pro každou obchodní jednotku. BM využijete k dynamickému remarketingu na FB. Přes BM nahrajete XML feed, bez něhož dynamický remarketing nespustíte.

Jak založit Business Manager

Přihlášení na BM najdete ZDE, kde dáte „Vytvořit účet“. Nejste-li v zařízení přihlášeni na svém FB profilu, bude stránka vyžadovat e-mail a heslo, tedy přihlašovací údaje k FB profilu, pod kterým máte stránku založenou. Napište název společnosti a pak pokračujete na další stránku. Vyplňte své jméno a příjmení, pod kterým budete v BM vystupovat, napište svůj firemní e-mail, který bude sloužit pro zasílání upozornění.

Registrace stránky

Klikněte na "Přidat" a vyberte si z nabídky podle toho, zda vaše již stránka existuje, nebo ji chcete teprve založit. Jste-li správcem stránky, automaticky bude žádost o zaregistrování schválena a stránka načtena. Pak lze vytvářet příspěvky a odpovídat na zprávy. Nasdílejte si do BM i další prvky a služby. Propojení produktového katalogu s Facebook pixelem uděláte tak, že v levém menu zvolíte „Pixely“ a vpravo nahoře „Přiřadit účty pro reklamu“. Obdobně přiřadíte Facebook pixel ke katalogu produktů.

Přiřazení reklamního účtu

Ve stejném menu vyberte „Účty pro reklamu“, zvolte „Přidat nové účty pro reklamu“. Pokud reklamní účet nemáte, zvolte „Vytvořit nový účet“. Pokud účet máte, zvolte „Zaregistrovat“. Při registraci je nutné vložit ID účtu pro reklamu. Způsob platby nastavíte přímo v reklamním účtu na facebook.com/ads/manager. Lze to i v BM v horním menu, položka „Platby.“ Zde je nutné propojení s reklamním účtem v BM. Vlastník reklamního účtu musí být stejný jako název BM. Pokud je zde uvedeno něco jiného, znovu nasdílejte účet pro reklamu a požádejte o povolení.

Případová studie online marketingu
crossmenuchevron-downarrow-up